Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie stosunkowo nowe. Dużemu gronu ludzi jest kompletnie obce, ale dla tych, którzy dbają o wizerunek swoich przedsiębiorstw w sieci jest bardzo dobrze znane. Agencje interaktywne rozpoczęły działalność w związku ze wzrostem popularności Internetu, a także perspektywami, jakie zaoferował on przedsiębiorcom w zakresie marketingu. Początkowo miały one pełnić zadanie jedynie agencji reklamowych, jednak wkrótce zmieniły kurs w stronę programowania. Chcąc sformułować definicję agencji interaktywnej można powiedzieć, że jest to firma , która wydoskonaliła się w prowadzeniu strategii rozwoju wizerunku przedsiębiorstw w Internecie w oparciu o założenia przedstawione przez klienta. Jednym słowem lansuje firmę i kreuje jej markę w sieci, a także wspiera jej działania.
Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do najpopularniejszych działań agencji interaktywnych należy opracowywanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to obecnie podstawowy element działania każdej firmy. Jest najlepszym źródłem informacji o przedsiębiorstwie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeśli strona www jest nowoczesna i dobrze wypozycjonowana, można bez trudu znaleźć ją w sieci, trafi więc na nią wielu, bardzo dużo odwiedzających, czyli przypuszczalnych klientów. Celem pozycjonowania stron internetowych jest popularyzowanie marki danej firmy w Internecie pod określonymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Bardzo ważne jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo wpisać w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Znaczącym działaniem dla promowania marki w sieci jest także kierowanie kampaniami reklamowymi. Wysoka lokalizacja firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne zwykle tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od niedawna modne stały się kampanie z wykorzystaniem mediów społecznościowych jak np. facebook. Następnym ważnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz oprogramowań, dających możliwość internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie podejmują agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Jeżeli nie posiadamy własnego serwera, możemy skorzystać z usługi hostingowej agencji interaktywnej i wynająć miejsce na jej serwerze.
Katalogowanie stron www
Często zdarza się, że agencje prowadzą własne katalogi stron. Katalog stron jest to zbiór stron internetowych, zwykle pogrupowanych tematycznie, którego zadaniem jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się automatycznie, ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog zazwyczaj jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony internetowej. Opłata za umieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasami zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest wnikliwie sprawdzana pod kątem kryteriów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodawany jest odnośnik do strony klienta.
Jak przedstawiono powyżej agencje interaktywne podejmują ciąg działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Usiłują kreować profesjonalny wizerunek, publikując w sieci wartościowe treści, które promowane są wieloma kanałami komunikacyjnymi, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które oferują najszerszą skalę usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych opiera się na tych samych podstawach jak innych firm oferujących usługi. Ich oferta skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają także osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie należy mylić z agencjami public relation, których podstawowym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo podobnych celów, posługują się różnymi narzędziami i metodami działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom zapukać do ogromnego grona potencjalnych klientów. Najwięcej możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności przedsiębiorstw jest nieoceniona i ciągle rośnie. Wraz z rozwojem technologii i przeróżnych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które z pewnością uda się wykorzystać do doskonalenia wizerunku przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm to działalność w Internecie, a agencje interaktywne mają za zadanie jak najlepiej je w tę przyszłość poprowadzić.
Jeżeli chcielibyście znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się promowaniem Waszej firmy, opłaca się zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam czytelny katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, zgodnie z układem alfabetycznym. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie niezwykle proste. To świetne miejsce dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z aktywnością firmy w Internecie.
Więcej informacji tutaj: www.agencje-interaktywne.com/